Inför eventet

VIKTIG INFO

  • För att alla deltagare ska kunna känna sig trygga på eventet, ber vi samtliga deltagare att inte ta med några produkter som innehåller (spår av) nötter (särskilt jordnötter och mandel) till eventet. Flera deltagare är allvarliga nötallergiker och behöver uppsöka akutvård i kontakt med nötter. Alltså, ta inte med nötter!
  • Oktober/november kan vara kyliga månader och det finns en liten risk att det blir lite svalt/kallt, speciellt när du ska sova på stengolv i källaren. Ta gärna med dig en extra filt och tänk lager-på-lager när det gäller kläder!
  • Ta gärna med dig öronproppar om du vet med dig att du är ljudkänslig när du sover. Sovsalarna ligger i anslutning till allt annat, så det finns risk att ljudet går igenom väggar/dörrar. Tyvärr dämpas dock inte ljudet helt mellan rummen. Det finns möjlighet att köpa bra öronproppar för 10 kr i kiosken.
  • I anmälan bekräftar du att du har läst och förstått reglerna och villkoren för eventet och anmälan. Vi rekommenderar varje deltagare att läsa igenom både villkor och regler innan eventet börjar. Vi kommer inte att gå igenom dessa under eventet, men förväntar oss att alla deltagare är införstådda med vad villkor och regler säger, samt följer dem.
  • Om du har särskilda medicinska behov, ber vi dig att själv vara extra uppmärksam på dessa. Alla sover på golv (bra att tänka på om du t.ex. är allergisk mot damm) och under eventet kan det förekomma blinkande ljus av olika slag (bra att tänka på om du t.ex. har epilepsi). Vi gör så klart vad vi kan för att alla ska må bra och trivas, men uppmanar deltagare att ange korrekt kontaktinformation till målsman och att deltagare och målsmän är medvetna om denna information inför eventet.
  • Vi har eventfotografer, som under eventets gång kommer att dokumentera eventet genom bild och film. Detta material kommer efter eventet att publiceras offentligt i sociala medier (primärt Facebook) och kan komma att användas vid marknadsföring av eventet framöver. Om man inte vill/kan/får vara med på bild, ansvarar man själv för att kontakta eventfotograferna.
  • Vi sparar personuppgifter från anmälan på ett säkert sätt och så länge som verksamheten kräver informationen. Känsliga personuppgifter, såsom specialkost och medicin/sjukdomar, raderas efter eventet. Information om namn, personnummer, adress, mobil och epost kan komma att delas med organisationer, som t.ex. Sport for Life och Pingst Ung Skåne, då detta krävs för att få ekonomiskt bidrag i syfte att hålla deltagaravgifter låga. Ni har när som helst rätt att begära ut de personuppgifter som vi har sparat. Kontakta Wenny Sallbring om du har frågor kring detta.

INCHECKNING

Ingång sker via rampen vid parkeringen på östra sidan av byggnaden (Malmö Pingstförsamling, Europaporten) i riktning mot Good Morning Hotel. Incheckningen pågår torsdag 31 oktober kl 16:00-17:00. När du kommer innanför dörrarna måste du checka in och du får då ett inträdesarmband, som tillåter dig att befinna dig på eventets område.

Parkering – Det finns möjlighet att låna ett parkerkingskort för att låta sin bil stå parkerad utanför byggnaden. Det kommer i så fall ske mot en deposition på 100 kr. Detta betalas sedan tillbaka till dig när du återlämnar kortet.

Ankomst efter kl 17:00? – Kommer du efter torsdag kl. 17:00? Ring då Wenny Sallbring på 0704594028, så släpper hon in dig. Ingång sker via källartrappa i anslutning till parkeringen på husets östra sida (mot Good Morning Hotel).

Val av datorplats & sovplats – Först till kvarn gäller.

FÖRSLAG PÅ PACKLISTA

  • Pengar till lunch eller köp i kiosken
  • Vattenflaska (har du inte den snygga LAN & Chillax-flaskan, kan du köpa den i kiosken!)
  • Godis/läsk/chips (inga nötter!) (om du inte vill köpa i kiosken)
  • Luftmadrass (+ luftpump)
  • Idrottskläder (för vissa svettiga aktiviteter)
  • Sovsäck
  • Kudde
  • Tandborste + tandkräm
  • Deodorant
  • Handduk
  • Sällskapsspel
  • Dator
  • Skärm (inte bredare än att den får plats på dina tilldelade 90 cm)
  • Tangentbord
  • Mus + musmatta
  • Headset (inga egna högtalare tillåtna)
  • Internetkabel (10 m rekommenderas)
  • Grenuttag
  • Öronproppar (om du är känslig för ljud när du ska sova – finns också att köpa i kiosken)

OBS! Eventet ansvarar inte för dina värdesaker.

MAT

Frukost (fre, lör) och kvällsmat (tors, fre) ingår i anmälningsavgiften. Glöm inte att anmäla eventuella allergier! Vi kan tyvärr inte ta hänsyn till egenvald specialkost, såsom vegetariskt, veganskt, LCHF, etc. Kontakta oss för att hitta en lämplig lösning.

Lunch fixas på egen hand. Stora Coop ligger tvärs över gatan. Mobilia köpcenter med snabbmatsrestauranger, caféer och annat finns ca 1 km bort. Triangeln köpcentrum med större utbud än Mobilia ligger ca 2 km bort.

Kvällsmaten äter vi tillsammans och ger oss alla en möjlighet att se varandra face-to-face/offline. Internet kommer att vara avstängt under tiden för kvällsmat, så ta tillfället att lära känna fler kompisar på eventet!

Det kommer finnas en gemensam läskkyl för alla deltagare. Där får du placera max 3 st 33 cl burkar eller 1 st 1,5-2 liters flaska åt gången per person (på eget ansvar). Tejp och penna finns i närheten, så att du kan märka din dricka.

Det finns ingen kyl eller frys för annan förvaring av mat. Köp därför inte mat som behöver förvaras i frys eller kyl för att äta vid ett senare tillfälle. Köp heller ingen glass om du inte har tänkt äta upp den direkt.

Billys panpizza och cup noodles kommer att finnas till försäljning för billig peng i kiosken under hela eventet.

FÖR DIG SOM SKA HA DATORPLATS

Du kommer få ett strömuttag där du sedan behöver koppla in en egen grendosa. När det gäller tillgång till internet rekommenderar vi att du har med dig en 10 m lång nätverkskabel. Både grenuttag och internetkabel finns att köpa på t.ex. Inet. Vi rekommenderar 10 m nätverkskabel för att det är ungefär så långt som du i värsta fall skulle kunna hamna från närmaste internet-switch. Till varje plats ingår det en enkel stol. Vill du ta med en egen stol, får du göra det. Vill du ha med dig flera skärmar till din dator? Det är helt okej, så länge du får plats med alla dina grejer på den bordsplats som du tilldelas. Varje bordsplats är ungefär 90 cm bred och 80 cm djup.

JESUS <3 LAN & Chillax

LAN & Chillax arrangeras av Malmö Pingstförsamling och den kristna tron är central för oss. Vi vill ge dig möjlighet att lära känna den lite mer under eventet och hoppas att du vill ta den möjligheten.

HotSpot fungerar som en blandning av Q&A, panelsamtal och diskussionsforum. Här har du chans att ställa alla de frågor du kanske undrar över kring den kristna tron, eller bara sitta med och lyssna på vad folk delar om sina perspektiv. Missa inte detta!

Worship unplugged ger dig möjlighet att under en stund få andas ut och reflektera. Vi kommer spela/sjunga kristna sånger och du är välkommen att både sjunga med eller bara sitta och lyssna. Vi kommer också att dela en kortare Bibeltext och en tanke kopplad till Bibeltexten. Denna stund är för många ett sätt att ladda på med ny energi, både andligt, själsligt och fysiskt. Välkommen!