Volontär

Vill du vara med bidra till detta event så är det bara att signa upp nedan, så hör vi av oss till dig. Det kan vara allt ifrån att tömma papperskorgar, stå i kiosken, fixa D*LOCKs, stå i incheckningen, hålla igång aktiviteter osv. Har du frågor så är det bara att höra av sig till Simon Lerpard.

Anmäl ditt intresse här

Här kommer lite information om vilka områden du kan anmäla dig till. Som en bonus kommer vi erbjuda våra volontärer allt ifrån kioskcheckar upp till rabatt på deltagaravgiften. En rabatt på deltagaravgiften kan endast ges innan betald anmälningsavgift och om du får rabatt så förväntas det också att du genomför dina uppgifter extra ordentligt.

Områdesinformation

Här listas lite kortfattad information om vad varje område innebär. Har du funderingar så tveka inte att bolla tankarna med någon i crew.

Administrativa uppgifter

  • Ger förslag på budget
  • Administrerar alla kvitton och utlägg
  • Se till att intäkterna redovisas och hamnar på rätt plats.
  • Följ upp swishade intäkterna
  • Följ upp budget
  • Söka bidrag
  • Se till att lokalerna är bokade och lediga

Hemsidan

Ser över informationen på hemsidan och ser till att den är uppdaterad och aktuell.

Sociala medier

  • Posta information på sociala medier, teasers, tagga till för volontärer (anmäla på hemsidan) och allmänt tagga folk inför eventet
  • Lägga ut några highlights under eventet

Kiosk (ansvarig)

  • Bemanna och välj ut kioskens öppettider
  • Skapa schema för kioskens bemanning
  • Se till att det inte finns för mycket pengar i kassan (plocka ut pengar och förvara på ett mer säkert sätt)
  • Inventera kiosken före och efter eventet
  • Planera eventuella inköp av kioskvaror / Billys / cup noodles eller annan typ av enkel snabbmat i god tid inför eventet.
  • Se till att det finns varmt kaffe/vatten i dunkarna

Turneringar

  • Välja ut vilka spel och dess upplägg där turneringar skall hållas
  • Bestämma priser som ska delas ut till respektive turnering
  • Synka hemsidan med ansvarig person. Samt uppdatera informationen för varje turnering.
  • Administrera minst en turnering

Aktiviteter

  • Planera aktiviteter som inte kräver någon dator eller konsol. T.ex. fotboll, maffia, kronan, skattjakt eller andra lekar.
  • Om priser ska delas ut så måste detta synkas med den som är turneringsansvarig.
  • Hitta folk som vill hjälpa till att hålla mer spontana enkla aktiviteter.

Kristna aktiviteter/inslag

Dra ihop/planera något/några samlingar. Om det är lovsång, predikan, andakt, panelsamtal eller andra typer av kristna inslag är helt valfritt. Låt fantasin flöda.

Mat

  • Ansvarig: Kontrollera att all mat är inköpt samt att det finns bemanning för att göra maten och att den är klar i tid enligt schema.
  • Övriga: Hjälpa till med de uppgifter som ansvarig ber dig om kring mat. Kan innebära att du måste handla eller hjälpa till med tillagningen av maten eller diskningen.

Städning

  • Ansvarig: Se till att det finns folk på varje städpass
  • Övriga: Enklare städning på toaletter, fylla på papper, tömma papperskorgar, ställ i ordning soffor eller andra föremål som flyttats av deltagare. Allmänt hålla lokalerna rena.

Film

  • Väljer ut filmer med en max åldersgräns på 13 år. Gärna filmer med kristna budskap.
  • Skapar ett filmschema
  • Inköp av filmerna
  • Ser till att filmerna spelas upp på rätt tid i filmrummet
  • Ser till att det finns bemanning till Movie time deluxe

Säkerhet (ansvarig)

  • Ser till att inga nödutgångar är blockerade
  • Dörrar för obehöriga ska vara larmade och låsta
  • Se till att bemanning finns på platser där det krävs att någon kontrollerar inflödet/utflödet av människor.
  • Gå regelbunden säkerhetsrunda
  • Hålla ett extra öga på övervakningskamerorna

Foto & video

Dokumentera större delen av eventet i form av bilder och video.

D*LOCK

  • Skapa frågor och lägg upp på hemsidan, samt testa frågorna.
  • Se till att hela spelet fungerar under hela eventet samt producera ett svarsdokument som kan publiceras när tävlingen är slut.
  • Se till att fribiljetter är utskrivna för inför prisutdelningen.

Incheckning av deltagare

Scannar biljetter och ger ut armband till deltagarna

Tekniker

Du är med och drar kablar och administrerar bland annat nätverk, projektorer och ljudsystem på plats.

Annat

Har du fler förslag på uppgifter som du skulle vilja hjälpa till med, så ta gärna upp det. Vi har säkert glömt något. Det kan vara allt ifrån att streama turneringarnas finaler på storskärm till att göra en dans eller något annat skojigt. 🙂